Odpovedi

WEB GARDEN – Archiv fóra – Lze piliny použít jako mulč?

Ze stavby zbylo hodně pilin. Mulčuji s nimi všechno. A pak se vloudily pochybnosti: je to možné? Půdu jakoby okyselují, ale ta už je podle mě kyselá (přeslička málo roste). Jsou ty loňské, které ležely celou zimu na hromadě. Asi jsou lepší? Možná jsou některé rostliny povoleny, ale jiné ne?

Jasan
Petrohrad
23.05.2004
11:54:15

Největším problémem není okyselení půdy, ale to, že vážou dusík a podle toho je potřeba vydatně dávat dusíkatá hnojiva. Bojujte s kysáním přidáním vápna.

Constantin
Moskva
24.05.2004
00:03:08

Piliny, pokud si pamatuji, půdu nejen okyselují (i když i to), ale když hnijí, berou z půdy dusík. Proto je třeba je buď smíchat s malým množstvím močoviny, nebo zkompostovat.

Já osobně při kompostování velmi rád míchám piliny se zelenou trávou ze sekačky, protože zelená tráva má příliš mnoho dusíku, a když ji dáte jen tak do kupy, tak zhnije, ale s pilinami, loňským listím nebo rašelinou ano. právě ta věc. To vše bude sedět 3 měsíce, zhnědne – a můžete mulčovat.

Lena K.
Moskva
24.05.2004
00:09:02

Díky za radu. Čili rozumím tomu správně, že když k pilinám přidáte trochu močoviny a vápna (nebo třeba popela, je toho taky hodně?), tak je vše OK a můžete to sypat všude?

Jasan
Petrohrad
24.05.2004
01:03:58

Ash, nic zlého se nestane, jen to vylij. No, přidej víc dusíku, nebo to rozliješ. Vlastně v ideálním případě jsou piliny namočené ve vodě se zředěnou močovinou. Hned řeknu, že si proporce nepamatuji, protože jsem líná to namáčet a zapomněla na proporce :)), ale třeba si někdo vzpomene

Lara
Moskva
24.05.2004
02:11:32

První déšť močovinu smyje a proces fixace dusíku je dlouhý, proto při následném hnojení přidejte ještě trochu dusíkatého hnojiva.

Yuri
Moskva
24.05.2004
08:39:41

Piliny přijímají slušné množství dusíku POUZE pokud jsou smíchány s půdou a nejsou mulčovány. Poté, a dokonce i při dostatečné vlhkosti, se na nich aktivně množí odpovídající bakterie a plísně, které odebírají dusík z půdy. Po roztavení pilin se tam vše vrátí. Toto je velmi hrubé schéma. Při mulčování se nic takového neděje (ach, Kosťo, nebyl jsi se mnou).
Dělají substráty i s pilinami na kyprost, ale samozřejmě se tam přidává další dusík.

Lena
Moskva
24.05.2004
16:24:57

Ano, mimochodem, přeslička vůbec nesvědčí o kyselosti půdy. Na mém jsem začal spontánně s pH 7-7,2.

Lena
Moskva
24.05.2004
16:26:22

O! a ještě něco: proč nemáš rád kyselé? Optimální pro většinu (nezahradních) rostlin 5,5

Lena
Moskva
24.05.2004
16:27:57

Ano, také to vychází na jednom místě, pořád, tak to u růží existuje, ale půda není kyselá, kontroloval jsem to, takže na to prostě nemůžu přijít. Přesličku odstřihávám a stříkám růže, moc se mi to líbí :)

Přečtěte si více
Vše o kvetení slunečnice: když začne kvést, trvání
Lara
Moskva
24.05.2004
18:42:22

Přesličky tu nerostou, ale líbí se mi (myslím vysoký, „členovec“). Přivezl jsem to z Kavkazu, dostal se ven jako přibitý. Snad za rok se to povede.
A můžete mulčovat pilinami, na vzhledu jitrocelů nepoznáte nic špatného. Prostě se spečou, vyschnou a pak je velmi těžké rozlít, všechna voda se valí. Loni byla květinová zahrada tak zamulčována, že zalévání bylo možné pouze dlouhodobým kropením. Zdá se, že je lepší je dát přes kompost

salexy
Rostov n/a
25.05.2004
01:09:25

Leno, u tebe jsem nebyl, ale vím co a jak mulčovat a viděl jsem výsledky použití mnoha kostek pilin :))
Víte, když se hyacint Grotvorst změní z dvojitého na jednoduchý, je to velmi působivé :)) a to i přesto, že piliny skutečně zapadly do mezí a skončily v zemi, kde hned tak něco neroste. Samozřejmě, že po určitém počtu let se půda stala vynikající – jakoukoli rostlinu můžete vykopat ručně.

Constantin
Moskva
25.05.2004
02:09:11

Podíl na namáčení pilin v moči je krabička od sirek 10l vody.Namočte 3 dny.I když někdy píšou,že piliny můžete jen namočit.

Tasha
Moskva
26.05.2004
11:04:56

Všem moc děkuji. Vše bylo jasné a srozumitelné.
2Lena: Ano, nemám nic proti kyselé půdě. O některých rostlinách ale píšou, že se nedají pěstovat v kyselé půdě, například plamének.

Jasan
Petrohrad
26.05.2004
11:13:59

Při mulčování pilinami není hlavní kyselost půdy (pokud se mění, je zanedbatelná a spotřebovává velmi málo dusíku z půdy), ale nikdo neřekl nic o změně teplot půdy, ale tento faktor ovlivňuje rostliny mnohem více. Neříkali nic o pryskyřicích atd. které brání růstu rostlin. Před použitím je lepší piliny zkompostovat nebo je podrobit fermentaci pomocí min. hnojiva Piliny používám na zušlechťování půdy již poměrně dlouho, piliny často používám k mulčování záhonů. Letos jsem si všiml, že na záhonech tulipánů mulčovaných pilinami prakticky žádné myši nebyly.

AlexanderK
Ivanovo
26.05.2004
13:05:06

Každý rok po dobu 8 let mulčuji půdu kolem lilií, kosatců a pivoněk pilinami. Nevidím žádné známky, které by ohrožovaly život, zdraví nebo vzhled rostlin. Ostatní rostliny bych mulčoval také, ale těch pilin není takové množství. Pravda, piliny rozhazuji někde v půlce října. Také jsem nikdy neviděl stopy myší v oblasti těchto výsadeb.

Lubov
Moskva
26.05.2004
14:13:54

V poslední době používám jako izolaci na zimu hobliny vč. Trošku házím na cibuloviny, tuto zimu sežraly myši všechny odrůdové tulipány, jediné mládě zbylo Aladin (asi náhodou), nezdá se, že by piliny myši odpuzovaly a lilie mimochodem, jsou všechny neporušené.

Lena
Moskva
26.05.2004
15:04:24

Také jsem zapomněl, moje piliny odradí slimáky. Loni tam nebyly vůbec žádné, ale staří majitelé jimi pokryli celý areál

salexy
Rostov n/a
26.05.2004
17:50:51

Taky to používám pořád, nic takového jsem ve smyslu toho, o čem píše AlexanderK, nezaznamenal. Přesně říkají, méně víš, lépe spíš.

Přečtěte si více
Kyselost půdy: stanovení a úprava | Zahradnické práce ()
Lara
Moskva
26.05.2004
21:22:24

Laro, všimla jsi si, že tulipány zamulčované čerstvými pilinami na podzim kvetou o 1-2 týdny později než ty nezamulčované? To je způsobeno tím, že lehké piliny odrážejí sluneční světlo a nezahřívají se. Černá půda se lépe prohřívá. Chtěl jsem, aby rané tulipány kvetly později. Zamulčoval jsem je pilinami a na jarní výstavě představil větší množství odrůd. A o pryskyřicích, myslím, víš. Víte, že jehličnaté piliny se rozkládají pomaleji než listnaté piliny. Mohou za to právě pryskyřice, aromatické látky atd., které působí tlumivě na mikroflóru. Moje tvrzení o dusíku a kyselosti platí pouze pro mulč. Pokud se do půdy přidají piliny, pak se to samozřejmě projeví jak na kyselosti, tak na obsahu dusíku v půdě.

AlexanderK
Ivanovo
27.05.2004
09:00:30

Kosťo, jaké jsou problémy? Přijít.
Alexander, je pravděpodobnější, že zde nefunguje barva, ale nízký koeficient tepelné vodivosti. Mulč (i když není příliš světlý) tlumí změny teploty a zpomaluje oteplování a ochlazování půdy. Pokud jde o pryskyřice – no, nevím, pak můžeme mluvit o taninech v dubu a osice, o inhibitorech klíčení semen bylinných rostlin v opadu listů atd. Podle definice neexistuje univerzální mulč pro všechny příležitosti. A ne všechny rostliny se dají mulčovat.Pamatuji si, jak před patnácti lety v Květinářství jeden excentrik psal, že se spadlým jehličím mulčovat nedá – zasypal tím vousaté kosatce a tím se vše zhoršilo (nebudu říkat, co jsem myslet na něj).

Lena
Moskva
27.05.2004
17:27:08

A píšou samozřejmě o plaméncích, ale většina z nich roste v mírně kyselých podmínkách.

Lena
Moskva
27.05.2004
17:27:59

Alexandro, ne, nevšiml jsem si, možná proto, že se nemusím účastnit výstav, jinak bych si toho určitě všiml. Myslím, že pro většinu amatérů nebudou všechny vaše připomínky podstatné, vzhledem k pohodlí, dostupnosti a ceně takového mulčovacího materiálu. Souhlasím, že pro profíky je zde asi o čem přemýšlet. A u nás, pokud kvete a padá, o týden dříve nebo později, je mi to osobně jedno. IMHO.

Lara
Moskva
27.05.2004
19:42:01

Stop: piliny ani tolik neodrážejí světlo, jako se spečou. Existuje způsob, jak oddálit kvetení denivek: zasypte keř pilinami. Rozmrazují později. A lilie se možná také cítí dobře díky tomu, že vycházejí později a nepodléhají mrazu.

Zima
Odintsovo
27.05.2004
21:29:03

Zima, pokud mluvíš o tom, jak to chceš před zimou zasypat pilinami, tak tady nejsem tvůj poradce. Pokud jsem pochopil, všichni jsme o použití jaro-léto. Do konce sezóny se již stihnou smísit s půdou. A s tím pozdním vstáváním jsi měl pravdu, v naší oblasti je to možná výhoda. Vše je pro všechny zamrzlé, ale u nás to ještě nevykvetlo, nevylezlo ani se nepohnulo kupředu :))

Lara
Moskva
28.05.2004
02:54:51

Leno, s tou tepelnou vodivostí máš samozřejmě pravdu. A na jaře? Zimny ​​​​píše, že koláče z pilin a vlhkost na začátku jara je 100%, je nepravděpodobné, že vás takový kabát z ovčí kůže moc zahřeje.

Přečtěte si více
Cypřiš stálezelený pyramidální, mrazuvzdorný, dekorativní, léčivý, silice, živý plot, topiary, dlouhojaterní semena koupit levně
AlexanderK
Ivanovo
28.05.2004
09:07:36

Je to vždy špatné? Lara má pravdu – to dává některým rostlinám šanci uniknout mrazu. Mimochodem, mulč vyrobený z většiny organických materiálů zpozdí oteplení půdy.Obecně neexistuje univerzální mulč – výběr závisí na úkolu.

Lena
Moskva
31.05.2004
14:05:04

Pro oddálení vývoje na jaře počítejte s tím, že například deničkám zbyla část olistění, které na jaře začíná pracovat, a pokud je půda pod pilinami zmrzlá, je možný úhyn rostliny. Piliny neumožňují zemi rozmrznout a nejen zahřát.

Lena
Moskva
31.05.2004
15:34:34

To znamená, že stálezelené a polostálé rostliny nelze shrabovat žádným mulčem. a nejen piliny.

Lena
Moskva
31.05.2004
16:11:47

Je to trochu jinak, mulčuji je, ale na jaře mulčuji vč. a snažím se hobliny rychle rozhýbat a trochu je shrabat, když zem rozmrzne, znovu je shrabu.

Lena
Moskva
01.06.2004
11:43:55

Piliny jsou užitečné na každém zahradním pozemku – a to nejen pro mulčování a izolaci. Někteří zahradníci je používají ke zlepšení kvality půdy. Zkušení zahradníci nám řekli, jak přesně připravit a aplikovat přírodní hnojivo na své záhony.

INZERCE – POKRAČOVÁNÍ NÍŽE

Zahradník Andrey Vasiliev doporučuje smíchat piliny s kompostem. Podle muže je nemožné přidat piliny do půdy v jejich čisté formě – pouze to vyčerpá půdu. A spolu se shnilou trávou tvoří to nejlepší hnojivo.

Piliny lze použít nejen jako mulč

Zahradník doporučuje přidávat ji na podzim při rytí půdy: přes zimu směs hnije a nasytí záhon živinami. Další výhodou je, že hnojivo způsobí, že půda bude svěží a nebude vyžadovat časté kypření.

INZERCE – POKRAČOVÁNÍ NÍŽE

Letní obyvatel Vasilij Vyakhirev používá piliny k mulčování keřů. Připravuje je takto: rozprostře film a nasype na něj několik kbelíků pilin. Do každého kbelíku přidejte sklenici močoviny, naplňte ji vodou a utáhněte film.

Kromě toho se piliny budou hodit ve skleníku. Pokud je smícháte se senem a hnojem, stanou se skutečným topením. V předjaří taková směs zvyšuje teplotu vzduchu ve skleníku a stává se také výživným substrátem pro rostliny.

Z pilin lze vyrobit účinné hnojivo
INZERCE – POKRAČOVÁNÍ NÍŽE
INZERCE – POKRAČOVÁNÍ NÍŽE

Jiní zahradníci používají piliny k hubení plevele. Můžete je rozházet mezi záhony – získáte pohodlné a dobře upravené cesty, kterými se plevel neprorazí. Piliny dobře absorbují vlhkost, takže poskytují dodatečnou ochranu proti loužím.

Piliny mohou pomoci s předčasným zráním brambor. Zahradníci radí pěstovat hlízy na místě s dobrým osvětlením a poté je umístit do krabic s mokrými pilinami. Po dvou týdnech se brambory zasadí do země.

Letní rezidentka Alla Pletneva řekla MK, že ke klíčení semen používá shnilé piliny. Podle ní umožňují dobře růst kořenům rostlin, což snižuje riziko poškození při přesazování do půdy.

Někteří zahradníci používají piliny ke klíčení semen
INZERCE – POKRAČOVÁNÍ NÍŽE

Přečtěte si více
Genitální mykoplazmóza: příznaky, léčba a prevence | Klinika Sám

Semínka je třeba vysévat do široké nádoby s mokrými pilinami, zabalit do igelitového sáčku a umístit na teplé místo, například k radiátoru. Poté, co se objeví sazenice, zahradník vyjme nádobu z pytle a přidá trochu zeminy. Poté, co se objeví první listy, přesadí sazenice do půdní směsi.

✨ Nejzajímavější novinky z domácího i světového showbyznysu zveřejňujeme na našem oficiálním kanálu Telegram – odebírejte!

Dříve jsme si povídali o tom, které rostliny lze oplodnit vaječnými skořápkami a jak toto hnojivo správně aplikovat. Kvalitu půdy lze zlepšit nejen pomocí hnojiv – přečtěte si, jaké zelené hnojení je vhodné pro zlepšení zdravotního stavu záhonů po různých plodinách.

Online publikace New Hearth
Zakladatel Fashion Press LLC: 119435, Moskva, Bolshoy Savvinsky per., 12, budova 6, patro 3, místnost II;
Adresa redakce: 119435, Moskva, Bolshoi Savvinsky lane, 12, budova 6, patro 3, místnost II;
Šéfredaktor: Rodikova Natalya Aleksandrovna
Redakční e-mailová adresa: [email protected]
Telefonní číslo redakce: +7 (495) 252-09-99
Označení informačních produktů: 16+
Online publikace je registrována Federální službou pro dohled nad komunikacemi, informačními technologiemi a hromadnými komunikacemi, registrační číslo a datum rozhodnutí o registraci: EL řada č. FS 77 – 84131 ze dne 09. listopadu 2022.

© 2007 — 2025 Fashion Press LLC
Při zveřejňování materiálů na Stránkách uděluje Uživatel společnosti Fashion Press LLC bezplatně nevýhradní práva k používání, reprodukování, distribuci, vytváření odvozených děl, jakož i k zobrazování materiálů a jejich zpřístupňování veřejnosti.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button